Šoreiz uzrakstīšu nedaudz par gudrajiem linkiem vai kā google tos sauc par pielāgoto kampaņu linkiem un kā tos izmantot savās mārketinga aktivitātes (Bonuss – raksta beigās piemērs kā gudros linkus var izmantot Facebook reklāmas kampaņās).

Īsumā – kas ir gudrie (Pielāgoto kampaņu) linki:

Tie ir linki, kas tiek speciāli izveidoti un pateicoties kuriem mēs varam iegūt detalizētākus datus Google Analytic. Savukārt detalizētāki dati Google Analytic mums dod labāku izpratni par to kas notiek mājaslapā un attiecīgi – kurā no mārketinga kanāliem ieguldīt lielākas pūles.

Daudz detalizētāku aprakstu par pielāgotajām kampaņām var atrast google lapā: https://support.google.com/analytics/answer/1033863?hl=lv

Vienkāršākais veids kā izveidot gudro linku ir doties uz speciāli šim izveidoto lapu:

https://ga-dev-tools.appspot.com/campaign-url-builder/ 

!NODERĪGI! Kā PAREIZI izmantot gudros linkus soc. tīklos?
Izmantojiet linku saīsinātājus. Piemēram šī raksta gudro linku saīsinot ieguvu: http://bit.ly/2Wkhh9u
Šobrīd aktīvi izmantoju: bitlys servisu.

Par šo un citiem risinājumiem linku saīsināšanā uzrakstīšu kādā no nākošajiem rakstiem.

Tātad atverot google Kampaņas linku būvētāju mēs redzam šādu ievades formu. Kuru aizpildot iegūstam mums nepieciešamo gudro saiti. Ko varam tālāk izmantot savās mārketinga aktivitātēs.

Gudrie linki – Google Analytic, Mārtiņš Doniņš
Svarīgākie parametri (Detalizētāk aprakstīju nedaudz tālāk):
Website URL – Links uz kuru vedīsiet (pilnā saite);
Campaign Source – Vieta kur reklāma tiks publicēta (Piem. Facebook);
Campaign Medium – Reklāmas vide (Kanāli) Piem. Facebook lapa;
Campaign Name – Reklāmas kampaņas nosaukums;

Mēs iegūstam linku: https://www.donins.lv/589/gudrie-linki-google-analytic/?utm_source=Facebook&utm_medium=Private_Timeline&utm_campaign=first

Tātad iegūsiet linku ar dažādiem parametriem, kas ir parametri? Šeit apkopoju pāris vārdos svarīgāko info, lai iegūtu vispārīgu priekšstatu (Avots: Google palīdzības ziņojums).

Parametri

Saviem vietrāžiem URL varat pievienot piecus parametrus. (Info no Google)

  • utm_source(Attēlā nr. 1): identificē reklāmdevēju, vietni, publikāciju vai citu avotu, kas novirza datplūsmu uz jūsu īpašumu (piemēram, google, facebook, draugiem.lv, PartneraLapa.lv , stendareklama).
  • utm_medium(Attēlā nr. 2): reklamēšanas vai mārketinga vide (piemēram, MPK, reklāmkarogs vai e-pasta informatīvais izdevums).
  • utm_campaign(Attēlā nr. 3) : atsevišķas kampaņas nosaukums, sauklis, akcijas kods vai cits elements, kas attiecas uz produktu.
  • utm_term(Attēlā nr. 4) : identificē apmaksātās meklēšanas atslēgvārdus. Ja manuāli marķējat apmaksātu atslēgvārdu kampaņas, ir jāizmanto arī parametrs “utm_term”, lai norādītu atslēgvārdu.
  • utm_content(Attēlā nr. 5) : tiek izmantots, lai nošķirtu līdzīgu saturu vai saites vienā un tajā pašā reklāmā. Piemēram, ja vienā e-pasta ziņojumā ir divas saites ar aicinājumu uz darbību, varat izmantot mainīgo parametru “utm_content” un katrai saitei iestatīt atšķirīgu vērtību, lai noskaidrotu efektīvāko versiju.

Katram parametram ir jāpiešķir vērtība. Pēc tam katrs parametra un vērtības pāris veido ar kampaņu saistītu informāciju.

Kampaņai Ziemas izpārdošana, iespējams, izmantosit šādus parametra un vērtības pārus:

  • utm_source = winter-mailer, lai identificētu datplūsmu no e-pasta kampaņas Ziemas izpārdošana;
  • utm_medium = email, lai identificētu datplūsmu no e-pasta kampaņas pretstatā lietotņu kampaņai;
  • utm_campaign = winter-sale, lai identificētu vispārīgo kampaņu.

Ja izmantojāt šos parametrus, tad pielāgotās kampaņas URL būs šāds:

https://www.example.com/?utm_source=winter-mailer&utm_medium=email&utm_campaign=winter-sale

SVARĪGI!!! Ja pievienojat parametrus vietrādim URL, vienmēr ir jāizmanto parametri utm_sourceutm_medium un utm_campaign.

Parametri utm_term un utm_content nav obligāti.

Apsveicu! Tagad Google Analytic varat iegūt sekojošus datus:

Kas šobrīd (Reāllaikā) notiek lapā!
Sadaļā: Reāllaika dati => Datuplūsmas avoti

Gudrie linki – Google Analytic, Mārtiņš Doniņš
Šeit varat redzēt sadalījumu vidi, jeb vietām kur esat publicējuši reklāmu.
Gudrie linki – Google Analytic, Mārtiņš Doniņš
Savukārt šeit konkrēti lapa ar kampaņu!

Lai detalizētāk izpētītu jau konkrētu periodu dodieties uz sadaļu:
Iegūšana => Visa datuplūsma => Avots/Vide

BONUSS!!! – Google gudrie linki (Pielāgotās kampaņas) un Facebook reklāma!

Kā jau solīju nobeigumā īsi pastāstīšu par Facebook reklāmām. Šeit situācija nedaudz atšķiras. Skaidrībai – Facebook reklāmu pārvaldīšanai izmantoju Busines profilu un attiecīgi Ads Manager. Tātad, lai pareizi iegūtu analīzi par kampaņu rezultātiem nevaram vienkārši iekopēt reklāmas kampaņu linku (URL) laukā gudro linku. Bet kur to darīt?…

To mēs darām šeit:

Gudrie linki – Google Analytic, Mārtiņš Doniņš
Šo lauku varat atrast rediģējot reklāmu blokā Tracking – vieta kur aktivizējam arī Facebook Pixel!

SVARĪGI! Atšķirībā no klasiskajiem gudro linku izmantošanas variantiem šeit neizmantojam pilno linku, bet gan tikai tā beigas!

Un rezultātā – Apsveicu – Jūs vēl detalizētāk redzat reklāmu efektivitāti tagad arī savā Google Anaytic.