Šoreiz uzrakstīšu nedaudz par gudrajiem linkiem vai kā google tos sauc par pielāgoto kampaņu linkiem un kā tos izmantot savās mārketinga aktivitātes (Bonuss – raksta beigās piemērs kā gudros linkus var izmantot Facebook reklāmas kampaņās).
Īsumā – kas ir gudrie (Pielāgoto kampaņu) linki:
Tie ir linki, kas tiek speciāli izveidoti un pateicoties kuriem mēs varam iegūt detalizētākus datus Google Analytic. Savukārt detalizētāki dati Google Analytic mums dod labāku izpratni par to kas notiek mājaslapā un attiecīgi – kurā no mārketinga kanāliem ieguldīt lielākas pūles.
Daudz detalizētāku aprakstu par pielāgotajām kampaņām var atrast google lapā: https://support.google.com/analytics/answer/1033863?hl=lv
Vienkāršākais veids kā izveidot gudro linku ir doties uz speciāli šim izveidoto lapu:
https://ga-dev-tools.appspot.com/campaign-url-builder/
!NODERĪGI! Kā PAREIZI izmantot gudros linkus soc. tīklos?
Par šo un citiem risinājumiem linku saīsināšanā uzrakstīšu kādā no nākošajiem rakstiem.
Izmantojiet linku saīsinātājus. Piemēram šī raksta gudro linku saīsinot ieguvu: http://bit.ly/2Wkhh9u
Šobrīd aktīvi izmantoju: bitlys servisu.
Tātad atverot google Kampaņas linku būvētāju mēs redzam šādu ievades formu. Kuru aizpildot iegūstam mums nepieciešamo gudro saiti. Ko varam tālāk izmantot savās mārketinga aktivitātēs.
Tātad iegūsiet linku ar dažādiem parametriem, kas ir parametri? Šeit apkopoju pāris vārdos svarīgāko info, lai iegūtu vispārīgu priekšstatu (Avots: Google palīdzības ziņojums).
Parametri
Saviem vietrāžiem URL varat pievienot piecus parametrus. (Info no Google)
utm_source
(Attēlā nr. 1): identificē reklāmdevēju, vietni, publikāciju vai citu avotu, kas novirza datplūsmu uz jūsu īpašumu (piemēram, google, facebook, draugiem.lv, PartneraLapa.lv , stendareklama).utm_medium
(Attēlā nr. 2): reklamēšanas vai mārketinga vide (piemēram, MPK, reklāmkarogs vai e-pasta informatīvais izdevums).utm_campaign
(Attēlā nr. 3) : atsevišķas kampaņas nosaukums, sauklis, akcijas kods vai cits elements, kas attiecas uz produktu.utm_term
(Attēlā nr. 4) : identificē apmaksātās meklēšanas atslēgvārdus. Ja manuāli marķējat apmaksātu atslēgvārdu kampaņas, ir jāizmanto arī parametrs “utm_term”, lai norādītu atslēgvārdu.utm_content
(Attēlā nr. 5) : tiek izmantots, lai nošķirtu līdzīgu saturu vai saites vienā un tajā pašā reklāmā. Piemēram, ja vienā e-pasta ziņojumā ir divas saites ar aicinājumu uz darbību, varat izmantot mainīgo parametru “utm_content” un katrai saitei iestatīt atšķirīgu vērtību, lai noskaidrotu efektīvāko versiju.
Katram parametram ir jāpiešķir vērtība. Pēc tam katrs parametra un vērtības pāris veido ar kampaņu saistītu informāciju.
Kampaņai Ziemas izpārdošana, iespējams, izmantosit šādus parametra un vērtības pārus:
utm_source
= winter-mailer, lai identificētu datplūsmu no e-pasta kampaņas Ziemas izpārdošana;utm_medium
= email, lai identificētu datplūsmu no e-pasta kampaņas pretstatā lietotņu kampaņai;utm_campaign
= winter-sale, lai identificētu vispārīgo kampaņu.
Ja izmantojāt šos parametrus, tad pielāgotās kampaņas URL būs šāds:
https://www.example.com/?utm_source=winter-mailer&utm_medium=email&utm_campaign=winter-sale
SVARĪGI!!! Ja pievienojat parametrus vietrādim URL, vienmēr ir jāizmanto parametri
utm_source
,utm_medium
unutm_campaign
.
Parametri
utm_term
unutm_content
nav obligāti.
Apsveicu! Tagad Google Analytic varat iegūt sekojošus datus:
Kas šobrīd (Reāllaikā) notiek lapā!
Sadaļā: Reāllaika dati => Datuplūsmas avoti
Lai detalizētāk izpētītu jau konkrētu periodu dodieties uz sadaļu:
Iegūšana => Visa datuplūsma => Avots/Vide
BONUSS!!! – Google gudrie linki (Pielāgotās kampaņas) un Facebook reklāma!
Kā jau solīju nobeigumā īsi pastāstīšu par Facebook reklāmām. Šeit situācija nedaudz atšķiras. Skaidrībai – Facebook reklāmu pārvaldīšanai izmantoju Busines profilu un attiecīgi Ads Manager. Tātad, lai pareizi iegūtu analīzi par kampaņu rezultātiem nevaram vienkārši iekopēt reklāmas kampaņu linku (URL) laukā gudro linku. Bet kur to darīt?…
To mēs darām šeit:
SVARĪGI! Atšķirībā no klasiskajiem gudro linku izmantošanas variantiem šeit neizmantojam pilno linku, bet gan tikai tā beigas!
Un rezultātā – Apsveicu – Jūs vēl detalizētāk redzat reklāmu efektivitāti tagad arī savā Google Anaytic.