Domāsiet – kas tad tur īpašs! Aizej uz viekalu – izvēlies, kas patīk un nopērc. Tomēr tik viegli mums negāja.

1. Problēma – kas labāk?

Šeit mums notika gandrīz zinātniski pētnieciskais darba cienīgas aktivitātes. Apstaigājām visus veikalus un iztaujājām pārdevējus. Kā domājat vai atbildes visiem sakrita? Taisnība tiem, kas nodomāja, gan jau ka nē. Tiešām bija kopīgas atbildes, bet principā atbildes mainījās katrā veikalā un katrā vietā lika pārdomāt iepriekšējā favorīta izvēli. Nemaz jau nerunājot lielo sākuma nespēju izlemt – iebūvējamā cepeškrāsns un gāzes virsma vai klasiskais koplekts.

Lai kā tur būtu būdams – rezultātā nonācām līdz diviem favorītu modeļiem cepeškrāsns segmentā…

ELECTROLUX un AEG (ja kādam ļoti interesēs modeļi uzrakstīšu komentāros)

Ar gāzes virsmu (tā kā mēs ņēmām iebūvējamo variantu) bija vieglāk – mūss uzrunāja viens Elektrolux modelis un miers. Tur jau arī funkcijas nebija tik trakoti daudz un variācijas tā pat.

2. Problēma – kas pērk?

Lūk šeit bija smagas pārdomas. Ņemt kā privātpersonai vai kā uzņēmumam. Privātpersona – izdevumus norakstīt nevaram, toties garantija 2 gadi. Uzņēmums izdevumus norakstīt varam uz uzņēmuma (esam mājražotāji), bet garantija vairums ir 1 gads (izņemot RD, kas solīja 2 gadus, bet ziniet nav īsti pārliecības par to). Lai tur vai kā bijām jau nobrieduši, ka ņemsim kā privātais, jo maksājot ar karti vēl šādi tādi kartes bonusi + garantija 2 gadi. Viss skaisti, ja vien… nebūtu bijusi lielā jautrība ar 3. soli….

3. Problēma – kur pirkt?

Patiesībā kāds pateiks – kāda problēma – ņem kur izdevīgāk. Nu mēs jau arī tā nodomājām. Patiesībā nodomājām – labāk ņemam šeit pat kur dzīvojam – Ventspilī nevis interneta veikalā. Ja kādas problēmas vieglāk risināt. Beigās saliekot visu kopā nonācām pie slēdziena – RD Elektroniks. UN TE SĀKĀS JAUTRĪBA!

> Electrolux Vs AEG

Bija viens modelis ko noskatījām 1. dienā kad sākām meklēt un visu laiku mums sekoja ar domu – laikam ir labs. Rezultātā tad kad pēdējo reizi gājām konkrētais modelis bija jau rezervēts. Nodomājām – labi, ja rezervēts, pasūtam jaunu un šeit sākās dīvainības. RD Electronic interneta veikalā nu nekādīgi nesakrita apraksts ar aprakstu, kas bija veikalā. Līdz ar to neradās pārliecība/uzticība, ka pasūtot iegūsim to preci ko gribam ar visu to kas bija redzams dzīvē. Nu labi, lai iet otrs favorīts, bet vai tas arī nav veikalā, bet pasūtāms internetā. Šeit viss būtu ok. Noformējam pasūtījumu, vēl pēdējie jautājumi par funkcijām kādas tās īsti ir (konkrēti atbildēt nevar) pārdevējs skatās no bildes mājaslapā un apgavlo, ka ir arī tvaika funkcija. Mēs jau protams priecīgi – bildē tas arī redzams.

> Nav uz vietas – pasūtam…

Kā jau rakstīju, pasūtam veikalā, jo prece nav uz vietas. Šeit neliela vilšanās, bet rēķinām, ka piegāde nebūs ilga (RD interneta veikalā norādīts ka prece ir noliktavā, savukārt aprakstā ir teikts, ja norādīts, ka prece ir noliktavā tad piegāde nākošajā darba dienā) vēl noformējot pasūtījumu pārpasam pārdevējam kad būs prece viņš atbild (tā ir trešdiena 13. janvārī ap 11 no rīta), ka piektdien vai vēlākais pirmdien. Viss ok, iet kopā ar mūsu plāniem. Un tālāk sākas iemesls kāpēc vispār rakstu šo rakstu…

> Pasūtījuma apstiprināšana

Zvans pēc 5 minūtēm. “Labdiens, Jūsu pasūtījums ir apstiprināts, bet piegādes laiku precizēsim vēlāk”. Viss ok, nedaudz sasmējos par to, ka pazvana, lai pateiktu, ka pārzvanīs vēlāk, jo redz nezin. Tomēr šāds serviss patika. Un tad sekoja zvans… “Labdien, Jūsu prece būs pēc 2,5 nedēļām – aptuveni 26. janvārī” – KO! – man teica, pēc 2 vēlākais 5 dienām! Mājaslapā rakstīts piegāde nākošajā darba dienā, ja ir norādīts, ka ir noliktavā. Un šeit atklājās interneta viekalu nesmukumu puse. Prece jāpasūta no ražotāja noliktavas, kam uz vietas nav līdz ar to piegāde tik ilga. Droši vien lai nezaudētu klientus – nenomaina statusu, ka nav noliktavā. Ar domu – vieca pasūtījumu, samaksāja, piecietīs!

Mācība nr. 1.: Maksājiet tad kad prece ir saņemta! Jo, ja prece nav piegādāta laikā vai kā savādāk ir pretrunā ar mājaslapā norādīto Jūs varat atteikties. (šeit noteikti pārlasiet noteikumus un informāciju, vajadzības gadījumā konsultējieties ar patērētāju tiesību aizsardzības centru – tur forši visu paskaidro). Šeit noteikti varat prasīt pārdevējam, lai apliecina mutiski sniegtos solījumus ar parakstu vai piebildi kvītī vai kur citur – lai ir uz kā atsaukties.

Šeit sarūgtinājums, jo ja nebūtu šī maldinošā informācija būtu preci braucis un iegādājies Rīgā – fiziski Euronics veikalā kurā tā tika noskatīta. Nu labi. Ar sarūgtinājumu sirdī meklēju alternatīvus variantus – zvanu tam pašam Euronics, jo viņu veikalā tak redzēju. Izrādās – interneta veikalā šī prece nav, sūtīt no veikala nevar, jo DPD nevedot, ja prece nav orģinālā iesaiņojumā. BET paskatīsies variantus un došot ziņu. Pēc kāda laika viņi arī deva ziņu un… Jā piegāde iespējama 21. datumā. Tiesa izmaksas nedaudz sadārdzinājās, bet uz tā rēķina ka DPD piegāde nebija tik liela – zaudējums visai simbolisks (nesaņēmu par preci tik lielu atlaidi, jo Euronic to pasūtīja no saviem sadarbības partneriem Lietuvā) forši – skatās arī variantus, lai iekļautos termiņos, jo šoreiz termiņš bija svarīgs.

4. Piegāde un realitāte.

Šeit jāteic, Euronics – viss super, komunikācija un attieksme lieliska. Piegāde ar DPD un šis serviss arī tīri ok, ja nu vienīgi prasīju, lai piegādā 14 – 18 laikā, bet zvanīja jau ap 13 un teicās, ka būs pēc 20 min, lai gan Euronics teica, ka zvanīs pēc 1h. Štruns ar to. Šoferis pagaidīja un neko arī neteica par to, ka jāgaida un preci saņēmām 21. janvārī dažas minūtes pirms 14.

Izpakošana, ielikšana skapītī, gāzes virsmas uzlikšana un… pirmais interesantais moments maģiskā piebilde zem bildes “atsevišķas detaļas realitātē var atšķirties” un jā – kā izrādās lieliskā tvaika funkcija šim modelim nemaz nav un tas ko pārdevējs RD veikalā skaisti stāstīja bija muļķības. Tātad – būtu iegādājušies pirms tam Euronics reālajā veikalā noskatīto vienu citu modeli būtu ietaupījuši krietni vien laiku un arī nedaudz nervus. Nu nekas…

Tomēr… ar to stāsts vēl nebeidzās. 22. janvārī atnāk sms no RD electronics – Jūsu pasūtītā prece ir veikalā – atbildējis viņiem neesmu un tā kā nav nekādu saistību ar viņiem + paši teica, ka varu atteikties no pasūtījuma – to arī darīšu.

Secinājums:

Uzmanīgi ar RDelectronics veikalu tur labāk 10 reizes pārbaudīt pašam nevis klausīt pārdevējos, jo viņi ir gatavi pārdot visu ko, jo no tā būs atkarīga viņu alga. Un kompetence šajā viekalā pārdevējiem bija viszemākā (no visiem viekaliem kur biju: Ventspilī, Rīgā un Valmierā). RD veikalos biju pat divos Ventspilī un Valmierā.

Ar preces pirkšanu internetā – tik pat uzmanīgi un vēl uzmanīgāk. Labāk pārbaudiet informāciju par konkrēto medeli ražotāja mājaslapā, lai būtu 100% drošs par to ko pērkat.

Kāda ir bijusi Tava pieredze ar sadzīves tehnikas pirkšanu reālajos veikalos un internetā un varbūt par RD Electronics?